Hoe werkt Kerstkaarten.nl

Bij Kerstkaarten.nl kunt u meer dan 1.400 kaartjes online bekijken en bestellen. Hierbij kunt u zelf bepalen of u het kaartje helemaal zelf opmaakt of dit door ons laat doen en dus gebruik maakt van onze opmaakservice. Nadat u het kaartje helemaal af hebt, kunt u ervoor kiezen om een pakket kaarten naar uzelf te laten sturen zodat u het kaartje kunt uitdelen/ verder kunt versturen of dat u dit direct door ons laat doen. Hieronder gaan we wat uitgebreider op de opties in.

Manier 1 - Zelf uw kaart opmaken
Als u een leuk kaartje hebt gevonden bij ons op de site, dan komt u via de knop "Ontwerpen zelf deze kaart" in het opmaakprogramma van het kaartje terecht.

Hier kunt u het kaartje helemaal naar uw eigen wens opmaken. Dit kunt u zo uitgebreid doen als u zelf wilt. U kunt ervoor kiezen om de bestaande opmaak aan te passen naar uw eigen teksten, maar u kunt ook een heel ander lettertype of tekstkleur gebruiken in het ontwerp.

Wilt u het bedrijfslogo toevoegen aan de kaart? Via de optie Eigen foto/ ontwerp kunt u gemakkelijk het logo toevoegen aan de kaart. Via de optie Extra afbeeldingen kun u de kaart verder aankleden met feestelijke afbeeldingen. Heeft u een account? Dan worden alle opgeslagen ontwerpen voor u bewaard op de pagina Mijn ontwerpen.

Manier 2 - Wij maken de kaart voor u op
Mocht u het lastig vinden om zelf de opmaak van de kaart te verzinnen of heeft u hier geen tijd voor, dan kunt u gebruik maken van onze opmaakservice. Voor deze service betaalt u helemaal niets!

Onder de knop "Wij doen het voor u" bij de kaart informatie komt u terecht in het bestelproces voor deze service. Hierbij wordt er aan u gevraagd om in te loggen of u te registeren, dus een account bij ons aan te maken. Op die manier is er een plek waar we het kaartje voor u klaar kunnen zetten, waar u zelf ook gemakkelijk bij kunt.

Tijdens het bestellen, kunt u de tekst aanleveren voor in het kaartje. Dit kan via het tekstveld of door bijvoorbeeld een tekstbestand te uploaden. Maar u kunt ook kiezen voor de optie "Hetzelfde als vorig jaar".

Zodra uw aanvraag bij ons is binnengekomen zullen wij proberen om tijdens kantooruren, het ontwerp binnen 4 uur klaar te zetten in uw account op de pagina Mijn ontwerpen.

Bij het opmaken van uw kaartje letten wij voor u op de uitlijning en leesbaarheid van de tekst. Levert u ook afbeeldingen aan? Dan kijken we natuurlijk ook even naar de kwaliteit hiervan.

Zodra het ontwerp klaar staat nemen we contact met u op via het e-mailadres van uw account. U kunt dan zelf het kaartje gaan bekijken. Mocht u aan de hand van de opzet nog aanpassingen of vragen hebben? Stel ze dan gerust dan helpen we u verder.

Manier 3 - Onbedrukt bestellen
Wilt u de kaarten liever onbedrukt bestellen zodat u ze zelf kunt beschrijven of indrukken? Via de optie onbedrukte kaarten bestellen onder de 2 gekleurde buttons voor het opmaakproces komt u direct in het bestelproces voor de onbedrukte kaarten terecht.

Verzendmanier 1 - Set kaarten versturen
Wilt u de kaartjes zelf versturen, uitdelen of laten toevoegen aan het kerstpakket? Dan kunt u een set kaarten bestellen. U kiest zelf het aantal kaarten en enveloppen voor u de bestelling plaatst. Zodra wij de bestelling hebben ontvangen zullen we de kaarten zo snel mogelijk bedrukken en versturen.

Verzendmanier 2 - Kaarten direct laten versturen
Via de optie Kaarten direct adresseren kunt u de kaartjes direct door ons laten opsturen aan de mensen in uw adresboek.

U kunt via het adresboek in uw account gemakkelijk (van tevoren) de adressen toevoegen. U kunt er voor kiezen om dit handmatig te doen of om ons basisadresboek (Excel) te downloaden, in te vullen en te uploaden in uw account. Meer informatie over het gebruik van uw adresboek vindt u hier.

Voor het door ons direct laten versturen van de kaartjes betaalt u buiten de kaartprijs de dan geldende kosten voor de postzegel.